Náš tým

Úspěšná budoucnost začíná u kvalitního týmu učitelů.

Na Fostra Elementary si náš tým pečlivě vybíráme, aby každý žák mohl rozvíjet svůj potenciál v prostředí plném podpory a inspirace. Společně s dětmi tak tvoříme pevný základ pro jejich akademickou excelenci a budoucí životní úspěchy.

Vedení

PhDr. Jan Voda, Ph.D., MBA
Ředitel mezinárodní
ZŠ Fostra Elementary 

Zkušený pedagog a vizionář, který svůj život zasvětil rozvoji školství. Zasazuje se o vytváření školy, kde se žáci i učitelé cítí dobře a kde děti získávají dovednosti, které jim pomohou uspět v digitálním světě 21. století. Jeho filozofie vychází z přesvědčení, že škola by měla být nejen přípravou na život, ale plná radosti a dětské fantazie. Věří, že každý žák má potenciál uspět, pokud mu poskytneme prostor růst a rozvíjet jeho sebedůvěru, odvahu a odpovědnost. Jan má více než 20 let zkušeností jako ředitel tří základních škol a působil také jako akademický pracovník a lektor. Je certifikován jako Microsoft Innovative Educator Expert, dvakrát byl vítězem Globálního fóra učitelů, byl finalistou Global Teacher Prize ČR a v roce 2024 byl oceněn titulem Ředitel roku. Má doktorát z pedagogiky a MBA v oblasti školského managementu. Pod jeho vedením každá škola dosáhla výrazného zlepšení, což potvrdila i Česká školní inspekce.

Ing. Lucie Svobodová
Zástupkyně ředitele pro projekty a péči o zákazníkyníky

Lucie obohacuje školní prostředí svými manažerskými a organizačními schopnostmi, které získala během své praxe na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Tyto zkušenosti jí umožňují efektivně přispívat k rozvoji školy a inovacím ve vzdělávacím procesu. Lucie se aktivně podílí na projektové výuce, která podporuje rozvoj dovedností studentů v reálném světě. Vedle toho organizuje školní výlety a zájezdy, které přinášejí studentům nové zážitky a zkušenosti mimo školní lavice. Lucie zajišťuje hladkou komunikaci s úřady, ať už jde o administrativní záležitosti nebo spolupráci s externími partnery. Vede studijní oddělení, kde zodpovídá za podporu studentů a komunikace s rodiči. Je také klíčovou postavou v organizaci přijímacího řízení, kde se stará o to, aby proces probíhal hladce a transparentně.

Učitelé pro 1. ročník

Claudia Van Der Sande, MS
Učitelka 1. třídy (rodilá mluvčí)

Rodilá, empatická mluvčí z USA se zkušenostmi z mezinárodního prostředí. V České republice působila jako učitelka angličtiny v mateřské škole, na 1. i 2. stupni ZŠ. Absolvovala akreditovaný TEFL kurz a rozšiřující certifikaci zaměřenou na výuku dětí. Na začátku kariéry se věnovala nutričnímu poradenství a vzdělávání dětí v oblasti zdravé výživy, kde uplatnila své pedagogické dovednosti v komunitních i školních programech. Díky této kombinaci má hluboký cit pro práci s dětmi a dospívajícími a umí vytvářet přátelské a podnětné prostředí pro učení.

Mgr. Martina Hrkalová
Učitelka 1. třídy

Zkušená učitelka a lektorka s dlouholetou praxí ve výuce žáků 1. stupně ZŠ, s hlubokým zájmem o rozvoj kreativity a svébytnosti žáků. Působila na českých i mezinárodních školách, kde vedla třídy v českém i anglickém jazyce, vytvářela vlastní tematické bloky a ověřovala inovativní výukové přístupy v praxi. Ve výuce propojuje jazykovou výuku s prvky umění, dramatické výchovy a osobnostního rozvoje dětí. Má rozsáhlé zkušenosti s heterogenními skupinami dětí, třídnictvím, metodickým vedením kolegů a individuální prací se žáky. Je autorkou učebnic angličtiny pro 1. stupeň ZŠ a členkou širší expertní skupiny při revizi RVP.

Petra Pešičková
Učitelka 1. třídy

Zkušená pedagožka s více než desetiletou praxí v progresivních vzdělávacích programech, zaměřených na aktivní a badatelské učení, kritické myšlení a výuku venku. Působila jako třídní učitelka v základních školách daVinci a Vitae, kde vedla autonomní projekty, tandemovou výuku i školní družinu. Svou kariéru zahájila jako asistentka pedagoga a učitelka v programu Začít spolu. Má bohaté zkušenosti s inkluzivním vzděláváním i domácím vzděláváním vlastních dětí. Je absolventkou řady odborných kurzů, včetně RWCT, Hejného matematiky, dramatické výchovy či formativního hodnocení.

Učitelé pro 6. ročník

Mgr. Ctibor Novák
Učitel 6. třídy (rodilý mluvčí)

Je rodilým mluvčím angličtiny původem z Kanady, který více než dvacet let působí v českém vzdělávacím prostředí jako učitel, lektor, překladatel a manažer. Vystudoval evropská a mezinárodní teritoriální studia a zároveň absolvoval učitelské studium se zaměřením na anglický jazyk a občanskou výchovu na Pedagogické fakultě UK. Ve své pedagogické praxi se zaměřuje na výuku angličtiny, dějepisu a občanské výchovy, přičemž do výuky vnáší mezinárodní přesah, jazykovou přesnost i bohatou životní zkušenost získanou během studií a cest napříč Evropou, Balkánem i Střední Asií. V hodinách dokáže poutavě propojit výuku s autentickým kulturním a historickým kontextem, podporuje samostatnost žáků, jejich kritické myšlení i občanskou angažovanost. Věnuje se oblasti mediální výchovy, badatelsky orientované výuky a demokratické kultury.

Bc. Adam Kracík
Španělský jazyk

Na učení mě nejvíc baví to, že má smysl – člověk může pomoci, inspirovat a otevřít nové obzory. Mám rád, když můžu být u toho, jak studenti objevují nové souvislosti, začínají si věřit a postupně nacházejí vlastní cestu. Věřím, že vzdělávání nemusí být strnulé – naopak může být otevřené, svobodné a založené na vzájemném respektu. Na výuce mě těší především kontakt s mladými lidmi. Rád s nimi diskutuji, hledám cesty, jak je podpořit, a snažím se vytvářet prostředí, kde se nebojí zeptat, říct svůj názor ani udělat chybu. Věřím, že právě taková atmosféra umožňuje opravdové učení – nejen pro ně, ale i pro mě. Ve volném čase rád objevuji svět kolem sebe – cestuji, učím se nové věci, sportuji a chodím do přírody. Rád běhám, jezdím na kole, lezu po horách nebo hraju šachy.

Mgr. Edita Nováková Machová
Matematika, přírodní vědy, informatikaké vědy, výchovy

Je zkušenou učitelkou s dlouholetou praxí na základních i středních školách, která se s nadšením věnuje výuce přírodních věd – zejména chemie a biologie. Ve výuce uplatňuje badatelsky orientovaný a konstruktivistický přístup, podporuje zvídavost, kritické myšlení a praktické porozumění. Aktivně se zapojuje do pedagogických inovací – působí jako provázející učitelka, mentorka a podílí se na tvorbě kurikulárních dokumentů. Její silnou stránkou je nejen odbornost a didaktická propracovanost, ale i schopnost vnímat potřeby žáků a vytvářet bezpečné a respektující prostředí. Pravidelně se účastní vzdělávacích konferencí a seminářů v Česku i zahraničí, zajímá se o wellbeing, skupinovou dynamiku a etická témata ve vzdělávání. Je otevřená novým technologiím a moderním nástrojům včetně AI, které aktivně zapojuje do výuky.

Mgr. Jana Svobodová
Český jazyk, společeské vědy, výchovyčenské vědy, výchovy

Má více než dvacet let zkušeností v oblasti vzdělávání, osobního rozvoje a práce s dětmi. Působila jako učitelka, vedoucí pedagogického týmu, osobní koučka, mentorka i lektorka, vždy s hlubokým respektem k jedinečnosti každého člověka. Ve své pedagogické práci propojuje humanitní vzdělání s uměleckou tvorbou a osobnostním rozvojem, čímž podporuje autentický projev, kreativitu a sebedůvěru svých žáků. Věří, že klíčem ke vzdělávání je inspirace, prostor pro objevování vlastního potenciálu a laskavé doprovázení. Své pedagogické přístupy staví na pevném odborném základě, který získala studiem bohemistiky, pedagogiky, politologie a psychologie na FF UK a dále rozvíjela v řadě akreditovaných kurzů v oblasti osobního rozvoje a koučinku.

Vychovatelky

Melánie Angela Creaneyi
Vychovatelka ve školní družině

Melánie je absolventkou mezinárodní střední školy v Praze, kde studovala psychologii, anglický jazyk, mediální výchovu a literaturu. Má severoirské a české kořeny, ale vyrůstala v Jižní Koreji, Spojených arabských emirátech a České republice. Díky tomu mluví plynně anglicky i česky a přirozeně se pohybuje v mezinárodním prostředí. Zkušenosti s dětmi získala jako asistentka ve výuce výtvarné výchovy pro žáky od první třídy. Aktivně se podílela na organizaci třídních aktivit a školních akcí a věnovala se také individuální podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Do práce ve školní družině přináší nadšení, empatii a schopnost navazovat přirozený vztah s dětmi různého věku i potřeb.

Callahan Nagel
Vychovatelka ve školní družině

Callahan pochází z Arizony a svou cestu k pedagogice začala studiem psychologie na Empire State University v New Yorku. V současnosti pokračuje v bakalářském programu psychologie na University of New York in Prague. Má hlubší znalosti Montessori přístupu a díky svému akademickému zázemí i osobnímu zájmu o neurodiverzitu přistupuje s porozuměním a empatií k dětem s ADHD a různými vzdělávacími potřebami. Jako rodilá mluvčí angličtiny, která zároveň ovládá základy češtiny, se přirozeně pohybuje v mezinárodním i českém prostředí.

Koordinátor základní školy

Bc. Dominik Maxa
Koordinátor základní školy

Dominik působí jako koordinátor provozu základní školy Fostra. Má bohaté zkušenosti s poskytováním zákaznického servisu a každodenní komunikací s rodiči a žáky. V rámci své role pomáhá žákům s orientací ve školním prostředí, podporuje jejich studijní návyky a usnadňuje přechod mezi jednotlivými ročníky.

Kontaktujte nás

Adresa školy

Roháčova 1148/63, Žižkov, 130 00 Praha 3

FOSTRA Elementary School – základní škola, s.r.o.
IČO: 242 71 365

FOSTRA Elementary Praha 3 – základní škola, s.r.o.
IČO: 220 10 378

hello@fostra.cz
+420 734 667 541 (Po-Pá 9:00 - 17:00)