Náš tým

Úspěšná budoucnost začíná u kvalitního týmu učitelů.

Na Fostra Elementary si náš tým pečlivě vybíráme, aby každý žák mohl rozvíjet svůj potenciál v prostředí plném podpory a inspirace. Společně s dětmi tak tvoříme pevný základ pro jejich akademickou excelenci a budoucí životní úspěchy.

Vedení

PhDr. Jan Voda, Ph.D., MBA
Ředitel mezinárodní
ZŠ Fostra Elementary 

Zkušený pedagog a vizionář, který svůj život zasvětil rozvoji školství. Zasazuje se o vytváření školy, kde se žáci i učitelé cítí dobře a kde děti získávají dovednosti, které jim pomohou uspět v digitálním světě 21. století. Jeho filozofie vychází z přesvědčení, že škola by měla být nejen přípravou na život, ale plná radosti a dětské fantazie. Věří, že každý žák má potenciál uspět, pokud mu poskytneme prostor růst a rozvíjet jeho sebedůvěru, odvahu a odpovědnost. Jan má více než 20 let zkušeností jako ředitel tří základních škol a působil také jako akademický pracovník a lektor. Je certifikován jako Microsoft Innovative Educator Expert, dvakrát byl vítězem Globálního fóra učitelů, byl finalistou Global Teacher Prize ČR a v roce 2024 byl oceněn titulem Ředitel roku. Má doktorát z pedagogiky a MBA v oblasti školského managementu. Pod jeho vedením každá škola dosáhla výrazného zlepšení, což potvrdila i Česká školní inspekce.

Ing. Lucie Svobodová
Zástupkyně ředitele pro projekty a péči o zákazníkyníky

Lucie obohacuje školní prostředí svými manažerskými a organizačními schopnostmi, které získala během své praxe na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Tyto zkušenosti jí umožňují efektivně přispívat k rozvoji školy a inovacím ve vzdělávacím procesu. Lucie se aktivně podílí na projektové výuce, která podporuje rozvoj dovedností studentů v reálném světě. Vedle toho organizuje školní výlety a zájezdy, které přinášejí studentům nové zážitky a zkušenosti mimo školní lavice. Lucie zajišťuje hladkou komunikaci s úřady, ať už jde o administrativní záležitosti nebo spolupráci s externími partnery. Vede studijní oddělení, kde zodpovídá za podporu studentů a komunikace s rodiči. Je také klíčovou postavou v organizaci přijímacího řízení, kde se stará o to, aby proces probíhal hladce a transparentně.

Učitelé pro 1. ročník

Claudia Van Der Sande, MS
Učitelka 1. třídy (rodilá mluvčí)

Rodilá, empatická mluvčí z USA se zkušenostmi z mezinárodního prostředí. V České republice působila jako učitelka angličtiny v mateřské škole, na 1. i 2. stupni ZŠ. Absolvovala akreditovaný TEFL kurz a rozšiřující certifikaci zaměřenou na výuku dětí. Na začátku kariéry se věnovala nutričnímu poradenství a vzdělávání dětí v oblasti zdravé výživy, kde uplatnila své pedagogické dovednosti v komunitních i školních programech. Díky této kombinaci má hluboký cit pro práci s dětmi a dospívajícími a umí vytvářet přátelské a podnětné prostředí pro učení.

Petra Pešičková
Učitelka 1. třídy

Zkušená pedagožka s více než desetiletou praxí v progresivních vzdělávacích programech, zaměřených na aktivní a badatelské učení, kritické myšlení a výuku venku. Působila jako třídní učitelka v základních školách daVinci a Vitae, kde vedla autonomní projekty, tandemovou výuku i školní družinu. Svou kariéru zahájila jako asistentka pedagoga a učitelka v programu Začít spolu. Má bohaté zkušenosti s inkluzivním vzděláváním i domácím vzděláváním vlastních dětí. Je absolventkou řady odborných kurzů, včetně RWCT, Hejného matematiky, dramatické výchovy či formativního hodnocení.

Mgr. Martina Hrkalová
Učitelka 1. třídy

Zkušená učitelka a lektorka s dlouholetou praxí ve výuce žáků 1. stupně ZŠ, s hlubokým zájmem o rozvoj kreativity a svébytnosti žáků. Působila na českých i mezinárodních školách, kde vedla třídy v českém i anglickém jazyce, vytvářela vlastní tematické bloky a ověřovala inovativní výukové přístupy v praxi. Ve výuce propojuje jazykovou výuku s prvky umění, dramatické výchovy a osobnostního rozvoje dětí. Má rozsáhlé zkušenosti s heterogenními skupinami dětí, třídnictvím, metodickým vedením kolegů a individuální prací se žáky. Je autorkou učebnic angličtiny pro 1. stupeň ZŠ a členkou širší expertní skupiny při revizi RVP.

Učitelé pro 6. ročník

Mgr. Ctibor Novák
Učitel 6. třídy (rodilý mluvčí)

Je rodilým mluvčím angličtiny původem z Kanady, který více než dvacet let působí v českém vzdělávacím prostředí jako učitel, lektor, překladatel a manažer. Vystudoval evropská a mezinárodní teritoriální studia a zároveň absolvoval učitelské studium se zaměřením na anglický jazyk a občanskou výchovu na Pedagogické fakultě UK. Ve své pedagogické praxi se zaměřuje na výuku angličtiny, dějepisu a občanské výchovy, přičemž do výuky vnáší mezinárodní přesah, jazykovou přesnost i bohatou životní zkušenost získanou během studií a cest napříč Evropou, Balkánem i Střední Asií. V hodinách dokáže poutavě propojit výuku s autentickým kulturním a historickým kontextem, podporuje samostatnost žáků, jejich kritické myšlení i občanskou angažovanost. Věnuje se oblasti mediální výchovy, badatelsky orientované výuky a demokratické kultury.

Mgr. Jana Svobodová
Český jazyk, společeské vědy, výchovyčenské vědy, výchovy

Má více než dvacet let zkušeností v oblasti vzdělávání, osobního rozvoje a práce s dětmi. Působila jako učitelka, vedoucí pedagogického týmu, osobní koučka, mentorka i lektorka, vždy s hlubokým respektem k jedinečnosti každého člověka. Ve své pedagogické práci propojuje humanitní vzdělání s uměleckou tvorbou a osobnostním rozvojem, čímž podporuje autentický projev, kreativitu a sebedůvěru svých žáků. Věří, že klíčem ke vzdělávání je inspirace, prostor pro objevování vlastního potenciálu a laskavé doprovázení. Své pedagogické přístupy staví na pevném odborném základě, který získala studiem bohemistiky, pedagogiky, politologie a psychologie na FF UK a dále rozvíjela v řadě akreditovaných kurzů v oblasti osobního rozvoje a koučinku.

Mgr. Edita Nováková Machová
Matematika, přírodní vědy, informatikaké vědy, výchovy

Je zkušenou učitelkou s dlouholetou praxí na základních i středních školách, která se s nadšením věnuje výuce přírodních věd – zejména chemie a biologie. Ve výuce uplatňuje badatelsky orientovaný a konstruktivistický přístup, podporuje zvídavost, kritické myšlení a praktické porozumění. Aktivně se zapojuje do pedagogických inovací – působí jako provázející učitelka, mentorka a podílí se na tvorbě kurikulárních dokumentů. Její silnou stránkou je nejen odbornost a didaktická propracovanost, ale i schopnost vnímat potřeby žáků a vytvářet bezpečné a respektující prostředí. Pravidelně se účastní vzdělávacích konferencí a seminářů v Česku i zahraničí, zajímá se o wellbeing, skupinovou dynamiku a etická témata ve vzdělávání. Je otevřená novým technologiím a moderním nástrojům včetně AI, které aktivně zapojuje do výuky.

Koordinátor základní školy

Bc. Dominik Maxa
Koordinátor základní školy

Dominik působí jako koordinátor provozu základní školy Fostra. Má bohaté zkušenosti s poskytováním zákaznického servisu a každodenní komunikací s rodiči a žáky. V rámci své role pomáhá žákům s orientací ve školním prostředí, podporuje jejich studijní návyky a usnadňuje přechod mezi jednotlivými ročníky.

Kontaktujte nás

Adresa školy

Roháčova 1148/63, Žižkov, 130 00 Praha 3

První stupeň:
FOSTRA Elementary School – základní škola, s.r.o.
IČO: 242 71 365

Druhý stupeň:
FOSTRA Elementary Praha 3 – základní škola, s.r.o.
IČO: 220 10 378

hello@fostra.cz
+420 734 667 541 (Po-Pá 9:00 - 17:00)