Náš tým

Úspěšná budoucnost začíná u kvalitního týmu učitelů.

Na Fostra Elementary si náš tým pečlivě vybíráme, aby každý žák mohl rozvíjet svůj potenciál v prostředí plném podpory a inspirace. Společně s dětmi tak tvoříme pevný základ pro jejich akademickou excelenci a budoucí životní úspěchy.

Vedení

PhDr. Jan Voda, Ph.D., MBA
Ředitel mezinárodní
ZŠ Fostra Elementary 

Zkušený pedagog a vizionář, který svůj život zasvětil rozvoji školství. Zasazuje se o vytváření školy, kde se žáci i učitelé cítí dobře a kde děti získávají dovednosti, které jim pomohou uspět v digitálním světě 21. století. Jeho filozofie vychází z přesvědčení, že škola by měla být nejen přípravou na život, ale plná radosti a dětské fantazie. Věří, že každý žák má potenciál uspět, pokud mu poskytneme prostor růst a rozvíjet jeho sebedůvěru, odvahu a odpovědnost. Jan má více než 20 let zkušeností jako ředitel tří základních škol a působil také jako akademický pracovník a lektor. Je certifikován jako Microsoft Innovative Educator Expert, dvakrát byl vítězem Globálního fóra učitelů, byl finalistou Global Teacher Prize ČR a v roce 2024 byl oceněn titulem Ředitel roku. Má doktorát z pedagogiky a MBA v oblasti školského managementu. Pod jeho vedením každá škola dosáhla výrazného zlepšení, což potvrdila i Česká školní inspekce.

Ing. Lucie Svobodová
Zástupkyně ředitele pro projekty a péči o zákazníkyníky

Lucie obohacuje školní prostředí svými manažerskými a organizačními schopnostmi, které získala během své praxe na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. Tyto zkušenosti jí umožňují efektivně přispívat k rozvoji školy a inovacím ve vzdělávacím procesu. Lucie se aktivně podílí na projektové výuce, která podporuje rozvoj dovedností studentů v reálném světě. Vedle toho organizuje školní výlety a zájezdy, které přinášejí studentům nové zážitky a zkušenosti mimo školní lavice. Lucie zajišťuje hladkou komunikaci s úřady, ať už jde o administrativní záležitosti nebo spolupráci s externími partnery. Vede studijní oddělení, kde zodpovídá za podporu studentů a komunikace s rodiči. Je také klíčovou postavou v organizaci přijímacího řízení, kde se stará o to, aby proces probíhal hladce a transparentně.

Učitelé

Claudia Van Der Sande, MS
Učitelka 1. třídy (rodilá mluvčí)

Rodilá, empatická mluvčí z USA se zkušenostmi z mezinárodního prostředí. V České republice působila jako učitelka angličtiny v mateřské škole, na 1. i 2. stupni ZŠ. Absolvovala akreditovaný TEFL kurz a rozšiřující certifikaci zaměřenou na výuku dětí. Na začátku kariéry se věnovala nutričnímu poradenství a vzdělávání dětí v oblasti zdravé výživy, kde uplatnila své pedagogické dovednosti v komunitních i školních programech. Díky této kombinaci má hluboký cit pro práci s dětmi a dospívajícími a umí vytvářet přátelské a podnětné prostředí pro učení.

Mgr. Martina Hrkalová
Učitelka 1. třídy

Zkušená učitelka a lektorka s dlouholetou praxí ve výuce žáků 1. stupně ZŠ, s hlubokým zájmem o rozvoj kreativity a svébytnosti žáků. Působila na českých i mezinárodních školách, kde vedla třídy v českém i anglickém jazyce, vytvářela vlastní tematické bloky a ověřovala inovativní výukové přístupy v praxi. Ve výuce propojuje jazykovou výuku s prvky umění, dramatické výchovy a osobnostního rozvoje dětí. Má rozsáhlé zkušenosti s heterogenními skupinami dětí, třídnictvím, metodickým vedením kolegů a individuální prací se žáky. Je autorkou učebnic angličtiny pro 1. stupeň ZŠ a členkou širší expertní skupiny při revizi RVP.

Mgr. Martina Semivanová
Učitelka 1. třídy

Martina je zkušená učitelka 1. stupně s dlouholetou praxí v Česku i zahraničí. Působila na několika bilingvních školách jako třídní učitelka a vyučující angličtiny, jeden rok strávila v Kanadě na J. V. Clark School. Vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Univerzitě Karlově a angličtinu ovládá na úrovni C1. Není bez zajímavosti, že je autorkou knihy pro děti Indy, pes z Yukonu.

Mgr. Ctibor Novák
Učitel 6. třídy (rodilý mluvčí)

Je rodilým mluvčím angličtiny původem z Kanady, který více než dvacet let působí v českém vzdělávacím prostředí jako učitel, lektor, překladatel a manažer. Vystudoval evropská a mezinárodní teritoriální studia a zároveň absolvoval učitelské studium se zaměřením na anglický jazyk a občanskou výchovu na Pedagogické fakultě UK. Ve své pedagogické praxi se zaměřuje na výuku angličtiny, dějepisu a občanské výchovy, přičemž do výuky vnáší mezinárodní přesah, jazykovou přesnost i bohatou životní zkušenost získanou během studií a cest napříč Evropou, Balkánem i Střední Asií. V hodinách dokáže poutavě propojit výuku s autentickým kulturním a historickým kontextem, podporuje samostatnost žáků, jejich kritické myšlení i občanskou angažovanost. Věnuje se oblasti mediální výchovy, badatelsky orientované výuky a demokratické kultury.

Bc. Adam Kracík
Španělský jazyk

Na učení mě nejvíc baví to, že má smysl – člověk může pomoci, inspirovat a otevřít nové obzory. Mám rád, když můžu být u toho, jak studenti objevují nové souvislosti, začínají si věřit a postupně nacházejí vlastní cestu. Věřím, že vzdělávání nemusí být strnulé – naopak může být otevřené, svobodné a založené na vzájemném respektu. Na výuce mě těší především kontakt s mladými lidmi. Rád s nimi diskutuji, hledám cesty, jak je podpořit, a snažím se vytvářet prostředí, kde se nebojí zeptat, říct svůj názor ani udělat chybu. Věřím, že právě taková atmosféra umožňuje opravdové učení – nejen pro ně, ale i pro mě. Ve volném čase rád objevuji svět kolem sebe – cestuji, učím se nové věci, sportuji a chodím do přírody. Rád běhám, jezdím na kole, lezu po horách nebo hraju šachy.

Mgr. Barbora Dusbabová
Psycholožka

Jmenuji se Barbora a působím na škole jako psycholožka. Vystudovala jsem psychologii na Univerzitě Palackého v Olomouci. Během studia jsem pracovala v odlehčovací službě, kde jsem se věnovala asistenci dětí s poruchami autistického spektra, mentálním či kombinovaným postižením. To mi přineslo mnoho cenných zkušeností s prací s dětmi a jejich rodinami. Praxi jsem dále získávala ve speciálně pedagogických centrech, dětských domovech, diagnostických ústavech, na psychiatrických klinikách a letních táborech při vedení dětských oddílů. V roce 2024 jsem také absolvovala komplexní kurz krizové intervence. Svůj volný čas trávím ráda se svými blízkými, mezi mé záliby patří sport, hudba, psi a cestování. Mým cílem je být pro děti, učitele i rodiče podporou, pomáhat při řešení školních i osobních potíží a vytvářet prostředí, ve kterém se každý může cítit bezpečně a respektovaně.

Mgr. Edita Nováková Machová
Matematika, přírodní vědy, informatikaké vědy, výchov

Je zkušenou učitelkou s dlouholetou praxí na základních i středních školách, která se s nadšením věnuje výuce přírodních věd – zejména chemie a biologie. Ve výuce uplatňuje badatelsky orientovaný a konstruktivistický přístup, podporuje zvídavost, kritické myšlení a praktické porozumění. Aktivně se zapojuje do pedagogických inovací – působí jako provázející učitelka, mentorka a podílí se na tvorbě kurikulárních dokumentů. Její silnou stránkou je nejen odbornost a didaktická propracovanost, ale i schopnost vnímat potřeby žáků a vytvářet bezpečné a respektující prostředí. Pravidelně se účastní vzdělávacích konferencí a seminářů v Česku i zahraničí, zajímá se o wellbeing, skupinovou dynamiku a etická témata ve vzdělávání. Je otevřená novým technologiím a moderním nástrojům včetně AI, které aktivně zapojuje do výuky.

Mgr. Jana Svobodová
Český jazyk, společeské vědy, výchovy

Má více než dvacet let zkušeností v oblasti vzdělávání, osobního rozvoje a práce s dětmi. Působila jako učitelka, vedoucí pedagogického týmu, osobní koučka, mentorka i lektorka, vždy s hlubokým respektem k jedinečnosti každého člověka. Ve své pedagogické práci propojuje humanitní vzdělání s uměleckou tvorbou a osobnostním rozvojem, čímž podporuje autentický projev, kreativitu a sebedůvěru svých žáků. Věří, že klíčem ke vzdělávání je inspirace, prostor pro objevování vlastního potenciálu a laskavé doprovázení. Své pedagogické přístupy staví na pevném odborném základě, který získala studiem bohemistiky, pedagogiky, politologie a psychologie na FF UK a dále rozvíjela v řadě akreditovaných kurzů v oblasti osobního rozvoje a koučinku.

Bc. Alžběta Vítková
Specialní pedagog

Speciální pedagožka působící na Fostra Elementary, kde poskytuje podporu žákům se specifickými vzdělávacími potřebami a pomáhá jim překonávat překážky v učení i osobním rozvoji. Zaměřuje se na vytváření bezpečného a respektujícího prostředí, ve kterém se každý žák může rozvíjet svým tempem a nacházet radost z učení. Věnuje se individuální i skupinové práci se žáky, vede předmět speciálně pedagogické péče a spolupracuje s učiteli na nastavování podpůrných opatření. Inspiraci čerpá z praxe svých kolegů i z vlastní zkušenosti, že i malé pokroky mohou mít velký význam. Ve volném čase hraje volejbal, objevuje nová místa a ráda tráví čas s přáteli u deskových her.

Mgr. Lenka Zikmundová
Suplující učitelka a administrativní podopra

Jsem učitelka s praxí na základních školách v České republice i v zahraničí. Při práci kladu důraz na kvalitní výuku, individuální přístup k žákům a rozvoj jejich samostatnosti. Zkušenosti z administrativní i mezinárodní praxe využívám k efektivní organizaci a profesionální komunikaci. Na práci učitelky mě baví každodenní kontakt s dětmi, jejich zvídavost a radost z nových objevů. Snažím se vytvářet přátelské a podnětné prostředí, kde se každý žák cítí podporovaný.

Melánie Angela Creaneyi
Vychovatelka ve školní družině

Melánie je absolventkou mezinárodní střední školy v Praze, kde studovala psychologii, anglický jazyk, mediální výchovu a literaturu. Má severoirské a české kořeny, ale vyrůstala v Jižní Koreji, Spojených arabských emirátech a České republice. Díky tomu mluví plynně anglicky i česky a přirozeně se pohybuje v mezinárodním prostředí. Zkušenosti s dětmi získala jako asistentka ve výuce výtvarné výchovy pro žáky od první třídy. Aktivně se podílela na organizaci třídních aktivit a školních akcí a věnovala se také individuální podpoře žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Do práce ve školní družině přináší nadšení, empatii a schopnost navazovat přirozený vztah s dětmi různého věku i potřeb.

Callahan Nagel
Vychovatelka ve školní družině

Callahan pochází z Arizony a svou cestu k pedagogice začala studiem psychologie na Empire State University v New Yorku. V současnosti pokračuje v bakalářském programu psychologie na University of New York in Prague. Má hlubší znalosti Montessori přístupu a díky svému akademickému zázemí i osobnímu zájmu o neurodiverzitu přistupuje s porozuměním a empatií k dětem s ADHD a různými vzdělávacími potřebami. Jako rodilá mluvčí angličtiny, která zároveň ovládá základy češtiny, se přirozeně pohybuje v mezinárodním i českém prostředí.

Kontaktujte nás

Adresa školy

Roháčova 1148/63, Žižkov, 130 00 Praha 3

FOSTRA Elementary School – základní škola, s.r.o.
IČO: 242 71 365

FOSTRA Elementary Praha 3 – základní škola, s.r.o.
IČO: 220 10 378

hello@fostra.cz
+420 734 667 541 (Po-Pá 9:00 - 17:00)