Zajímá vás, jak to u nás ve škole funguje?
Chcete vědět více o našem vzdělávacím programu, zápisu nebo školních aktivitách? Pročtěte si nejčastěji kladené dotazy! Připravili jsme pro vás odpovědi na vše, co by vás mohlo zajímat. A pokud nenajdete to, co hledáte, neváhejte nás kontaktovat.
Školné ve výši 159 000 Kč na 1. stupni a 169 000 Kč na 2. stupni zahrnuje bilingvní výuku podle stanoveného rozvrhu, výukové materiály a didaktické pomůcky. Zvlášť se hradí, na základě výběru rodičů, obědy a svačiny (cca 100 Kč/oběd, svačina á 25 Kč), družina (1 500 Kč/měsíc) a kroužky (cca 1 500-5 000 Kč/pololetí).
Pro české děti je čeština vždy prvním (mateřským) jazykem, který dítě potřebuje rozvíjet, ale cizí jazyk jde za ní v těsném závěsu. Proto se snažíme poměr češtiny a angličtiny balancovat co nejblíže poměru 1 : 1. Do angličtiny přepínáme při každé příležitosti (ve výchovných předmětech, v družině). Rodilí mluvčí jsou s dětmi tak často, že pro spontánní konverzaci je ve škole neohraničený prostor.
Na 1. stupni se v každé třídě věnují dětem tři vyučující: český učitel pro české předměty, rodilý mluvčí pro anglické předměty a pedagogický asistent, který je ve třídě neustále přítomen – díky tomu zajistíme nadstandardní podmínky pro efektivní učení. Také na 2. stupni máme kromě dvou třídních učitelů (Čj/Aj) i asistenta a dále zde působí odborníci pro jednotlivé předměty, často učitelé z našeho gymnázia. Učitele si pečlivě vybíráme.
Ano, na výuku angličtiny nebo bilingvních předmětů máme učitele-rodilé mluvčí nebo s angličtinou na úrovni C2. Naši rodilí mluvčí jsou z různých zemí a různých národností, čímž je zajištěna různost kultur i jazykových akcentů.
Pro české děti je na vstupu do 1. třídy zkušenost s angličtinou výhodou, ve vyšších ročnících se nároky na angličtinu přiměřeně stupňují. Pokud dítě neumí česky, musí být pokročilý mluvčí v angličtině. Na prvním místě je však ochota se jazyk učit a úsilí dělat rychlé pokroky v obou řečech.
V první až třetí třídě používáme k hodnocení barvy. K hodnocení ve vyšších ročnících pak používáme škálu známek 1-10, které doplňujeme slovní informací, co může žák ve svém výkonu příště zlepšit a jak. Tomu se odborně říká „formativní hodnocení“, jehož cílem je podpořit další učení dětí, poskytnout jim konstruktivní zpětnou vazbu a pomoci jim dosahovat pokroku v učivu.
Komunikace s rodiči je pro nás klíčová. Pomocí různých komunikačních kanálů jako intranet, textové zprávy, e-maily, osobní schůzky, 2x za rok „tripartity“ (rodič-žák-učitel) dbáme, aby byli zákonní zástupci plně obeznámeni s tím, co se ve škole děje a jaké jsou studijní výsledky jejich dítěte. Rodiče mají zastoupení ve školské radě a v průběhu roku probíhají různá neformální setkání.
Škola se otevírá v 7:45 a první hodina začíná v 8:30. Provoz školy (školní družiny) je do 17:30, ale děti mohou odcházet již po skončení výuky nebo odpoledním kroužku.
Družina je určena dětem na 1. stupni a a je v provozu po skončení výuky až do 17:30 hodin. Odpolední činnosti v družině, nejen odpočinek a spontánní hra dětí, jsou plnohodnotnou, aktivní a pečlivě připravovanou součástí školního dne.
Školní stravování, včetně dopolední a odpolední svačiny je zajištěno v naší školní výdejně. Jídlo nám dováží externí firma. Jídlo zahrnuje polévku, hlavní chod a nápoj.
Vždy před začátkem školního roku přicházíme s nabídkou zájmových kroužků a následně provozujeme ty, o které je zájem. Děti si mohou vybírat sportovní, tvořivé i bádavé kroužky, které zajišťují externí lektoři.
Vyplňte prosím kontaktní formulář a my vás pozveme k individuálnímu předzápisu a na den nanečisto, resp. k přestupnímu pohovoru v případě vyšších ročníků. Zajímat nás bude angličtina (čeština) dítěte, jeho předchozí výsledky v učení a očekávání dítěte i rodičů.
Základní vzdělávání má být přístupné všem a my upravujeme kapacitu školy tak, abychom mohli vyhovět poptávce. Spíše se vám budeme snažit poradit, zda je vzdělávací koncepce naší školy přiměřená individuálním potřebám a možnostem vašeho dítěte.
Ano, to velmi doporučujeme a vítáme. Můžete přijít na některý z mnoha dnů otevřených dveří nebo si domluvit individuální schůzku s prohlídkou.
Ano, od listopadu do března dvakrát měsíčně vždy od 16:00 do 17:30 hodin v naší škole v Roháčově ulici. Představíme vám zde koncepci školy, organizaci vyučování a zodpovíme všechny vaše dotazy. Přesné termíny sledujte zde.
Pro děti, které si u nás budou chtít výuku vyzkoušet, aby poznaly, jaké to je být žákem FOSTRA, nabízíme odpolední DEMOday. Podrobnosti vám sdělíme na dni otevřených dveří či při osobní návštěvě, které by měly workshopům předcházet.
V rámci projektové výuky se velmi často učíme venku v terénu – v přírodě, i ve městě (v muzeích, na výstavách, exkurzích). Na 1. stupni je plavecký výcvik a týden lyžování (kdy na sjezdovku dojíždíme každý den od školy). V létě jedeme na školu v přírodě. Na 2. stupni jezdíme na seznamovací pobyt (v 6. třídě), v zimě na lyžařský výcvik a v létě na zájezd do zahraničí. Celá škola se účastní různých soutěží a pořádáme společenské akce pro rodiče.
Kromě toho, že se během školního dne často střídají čeština s angličtinou, se také často střídají činnosti – pracujeme ve skupinách i samostatně, po ročnících i ve věkově smíšených týmech, v lavicích i v terénu a vždy s dvěma pedagogy ve třídě. Dáváme důraz na tvořivé, badatelské činnosti a aplikaci naučených znalostí. Pravidelně učíme v projektech, v nichž se mnohdy jednotlivé předměty prolínají, ale věnujeme čas i poctivému procvičení a upevnění látky.
O žáky, kteří z nejrůznějších důvodů potřebují dopomoc s učením, se postaráme. Žáky ohrožené neúspěchem aktivně vyhledáváme a po intenzivní intervenci je rychle vracíme zpět do běžného vzdělávání. Na škole působí asistenti pedagoga, speciální pedagog i školní psycholog pro pomoc s řešením náročných školních i životních situací.
Ve školním roce 2025/26 otevíráme 1. třídu na 1. stupni a 6. a 8. třídu na 2. stupni (odpovídají primě a tercii na víceletém gymnáziu).
2. stupeň
Studijně orientovaným žákům motivovaným studovat v češtině a zároveň v angličtině nabízíme vzdělávací program sladěný s kurikulem našich gymnázií Fostra, avšak s dostatkem času, aby vyzráli akademicky i osobnostně. Žáci, kteří chtějí studovat na víceletém gymnáziu, mohou zvolit Fostra Elementary jako vhodnou alternativu. Mohou se zde na svoje budoucí akademické směřování připravovat přirozenějším tempem a v menších studijních skupinách.
Výuka na 2. stupni vede k získání všeobecných znalostí a profilování zájmu žáků v jednotlivých předmětech. Žáci si budují návyky pro samostatné učení. Výuka nových předmětů (fyzika, biologie, chemie, dějepis, sociologie) je maximálně praktická, založená na experimentech a objevování a má těžiště v zážitkovém učení a projektové výuce. Odbornost ve výuce garantují profesoři gymnázií Fostra, kteří zde vyučují některé akademické předměty.
8. a 9. ročník jsou zaměřeny na konsolidaci znalostí a dovedností potřebných k jednotné přijímací zkoušce. Probereme všechno předepsané učivo, řešitelské strategie v testu a vyzkoušíme si několik testů nanečisto. Všem našim žákům poskytujeme kariérové poradenství při výběru střední školy a podporu při individuální přípravě na přijímací zkoušky, aby se dostal na vysněnou školu – v koncovce však rozhodne jejich úsilí a cílevědomost.
Jako nově vzniklá škola zatím pochopitelně nemáme absolventy, jejichž výsledky bychom se mohli vykázat. Výrazně individuální přístup k žákům díky dvěma pedagogům ve výuce, provázanost s našimi gymnázii a mnoholeté zkušenosti s budováním 2. stupně na jiných soukromých školách však považujeme za dostatečnou záruku, že děti od nás budou na přechod dobře vybaveny. Fostra Elementary připravuje své žáky na hladký přechod na Gymnázia Fostra a zaručuje jim bodové zvýhodnění.
Cestování vnímáme jako nejlepší příležitost pro ověření a prohloubení jazykového vzdělávání ve škole. Je to jedinečná šance na prolomení bariér v komunikaci, rozvoj samostatnosti a poznávání reálií. Proto zahraniční výjezdy organizujeme každý rok.
Talent hledáme a rozvíjíme v každém žákovi a umožňuje nám to především malý počet dětí na učitele, průměrně 12 : 1. Nadaným žákům individuálně upravujeme učební obsah a obtížnost úkolů jak do šířky, tak do hloubky učiva. Podněcujeme je k účasti na různých olympiádách a soutěžích a dáváme jim prostor k seberealizaci v rámci samostatné i skupinové práce, především v projektové výuce.
Ano, v naší škole slaďujeme požadavky povinné školní docházky s individuálními talenty a snažíme se žákům vycházet vstříc z hlediska individuálních úprav rozvrhu a organizace výuky.
U uchazečů hledáme formou pohovoru a sebeprezentace zájem se rozvíjet, zjišťujeme úroveň angličtiny (očekáváme alespoň level A2) a všeobecný přehled. Přečtěte si, jak probíhá náš DEMOday.